PRODUK

FOOD NUTRITION INI DI KELUARKAN  OLEH AG NUTRITION INTERNATIONAL SDN.BHD. 
AG CERA  From Nature to Health .

KANDUNGAN   AG  CERA  SEKOTAK 14 SACHET . HARGA JUALAN 1 KOTAK RM170 [ HARGA 2 KOTAK RM300 – [ JIMAT RM40.00 ] BELI 2 KOTAK TERUS JADI AHLI – BOLEH JOIN BISNES DGN, AG CERA NUTRITION .] BILA SUDAH JADI AHLI : HARGA BELIAN SEKOTAK RM120 SAHAJA .SGT MURAH BAGI PRODUK TERBAIK MACAM AG CERA !!! 1 KOTAK 14 SACHET = AMBIL 1 SACHET [ 3000 MG ] SEHARI [ MINIMA ] SEELOK2NYA 2 SACHET = 1 PAGI , 1 MALAM

KESAN SEPANTAS 1 SECHET . PENAWAR PELBAGAI PENYAKIT , LULUS KKM DAN ADA SIJIL HALAL JAKIM . SELAMAT DAN MUDAH DI AMBIL !!!

INGREDIENTS , DIRECTION OF USE , STORAGE , NUTRITION  FACTS AG CERA .[ 1 SACHET KANDUNGAN 3000MG ]

APA KANDUNGAN  DLM. AG CERA ?  BERIKUT ADALAH KANDUNGAN SECARA  SAINTIFIK

DI BAWAH ADALAH KETERANGAN RINGKAS PRODUK AG CERA !!!

AG CERA – From Nature to Health

1. CERAMOSIDES – (Ceramides) dari France  .

Teknologi CERAMOSIDES adalah sumber ceramides terbaik di dunia. Ia akan membantu menambahkan jumlah ceramides di dalam kulit. Terbukti berkesan dalam tempoh 14 hari sahaja!

✅ Anti Penuaan

✅ Skin protection

✅ Menambahkan kelembapan kulit

✅ Mengurangkan kedutan kulit

✅ Menegangkan Kulit

2. HYTOLIVE – Teknologi dari Spain 

AG CERA – Apa itu Teknologi HytOlive

Teknologi HYTOLIVE adalah pembekal hydroxytyrasol terbaik di dunia, kandungan hydroxytyrasol yg banyak boleh membantu menambahbaik tahap kesihatan.

✅ Sumber daripada buah zaiton

✅ 100% natural Hydroxytyrasol

✅ Antioksida terbaik di dunia

✅ Anti-Radang

✅ Anti-Kanser

✅ Anti-Platelet

✅ Anti-Bakteria

✅ Cardio-protective (mengurangkan LDL kolestrol)

3.BUNGA SAKURA- Cherry Blossom

Kajian dari Persatuan Industri Kosmetik Jepun (JCIA) membuktikan ekstrak bunga Sakura sangat efektif untuk membantu mengembalikan kecantikan, kesempurnaan kulit dan mengurangkan tanda penuaan.

✅ Melindungi kulit dari radikal bebas

✅ Anti Penuaan

✅ Menjaga kelembutan & Kelembapan Kulit

✅ Mencerahkan kulit

✅ Mencegah radang pada kulit

4. CURCUMIN

Sumber asli dari Kunyit. Terbukti berkesan mengatasi berbagai masalah kesihatan. Boleh menghalang & mematikan sel kanser.

✅ Anti Radang

✅ Anti Kanser

✅ Anti Penuaan

✅ Menghindari dari penyakit otak

✅ Melawan jangkitan bakteria

✅ Membantu Mengatasi Arthritis dan Sakit Sendi

5. Gymnema Sylvestre (Gurmar )

Tumbuhan berasal dari india, telah digunakan dari zaman dulu untuk mengubati penyakit kencing manis.

✅ Destroyer of Sugar

✅ Mengurangkan kandungan gula di dalam darah

✅ Meningkatkan pengeluaran insulin

✅ Mengurangkan keinginan utk mengambil gula

✅ Mengurangkan risiko penyakit jantung

✅ Anti-Radang

6. Pomegranate (Buah Delima)

Buah delima adalah sejenis buahan yang terkenal di seluruh dunia kerana khasiatnya yang bagus untuk kesihatan dan juga kecantikan. Anti-oksidan  dalam   buah delima didapati tiga kali ganda lebih banyak daripada wain merah dan  teh  hijau

✅ Anti-radang

✅ Mengelakkan Kanser Prostat

✅ Mengelakkan Kanser Payudara

✅ Menurunkan Tekanan Darah

✅ Membantu Mengatasi Arthritis dan Sakit Sendi

✅ Menambah jumlah testosteron

✅ Mencegah penyakit jantung

✅ TInggi kandungan Vitamin C

✅ Menguatkan Daya Ingatan

7. MIX BERRIES (Blackbery, Blueberry, Raspberry & Elderberry)

Berry adalah antara makanan yang paling sihat.

✅ Anti-oksida

✅ Anti-Diabetic

✅ Tinggi kandungan fiber

✅ Tinggi kandungan nutrien

✅ Mengurangkan kolestrol jahat

✅ Anti-Radang

✅ Anti-Kanser

✅ Menjaga kesihatan kulit

8. BUAH PEACH – kaya dengan banyak vitamin, mineral, dan fiber

✅ Membantu penghadaman yg sihat

✅ Meningkatkan kesihatan jantung

✅ Menjaga kesihatan kulit

✅ Anti-Kanser

✅ Mengurangkan kandungan gula berlebihan

APA KANDUNGAN AG CERA DALAM 1 SACHET ?

AG Cera NUTRITION adalah makanan yg.padat dgn.NUTRISI .Ianya dapat MEMBANTU REGENERATE SEL2 DLM.BADAN dan membantu meningkatkan Sistem Imun kita !  Jadi   Ag  Cera punyai    VITAMIN yang lengkap untuk keperluan badan kita .

Vitamin adalah mikronutrien yang membantu fungsi-fungsi  penting di badan kita.

Sebab itu vitamin A, C, D, E, K, dan B kompleks merupakan mikronutrien yang sangat diperlukan oleh tubuh.

Ada vitamin yang mudah larut dalam lemak dan ada vitamin yang larut dalam air.

Vitamin A, D, E, dan K larut dalam lemak dan akan disimpan di tubuh badan kita sedangkan vitamin C dan B kompleks (B6, B12, dan yang lainnya) harus dilarutkan dalam air sebelum diserap tubuh kita.

Ini kerana badan kita tidak menyimpan vitamin C dan B kompleks.

Maka dari itu, kita memerlukan vitamin C dan B kompleks yang baru setiap hari, kerana tubuh badan membuang vitamin C dan B kompleks yang tidak terserap.

AG Cera pula pemakananan yang lengkap dengan sumber vitamin setiap hari yang diperlukan oleh badan kita

Ag Cera mempunyai Vitamin A,B,C,D,E dan K selain serat yang membantu fungsi di dalam tubuh badan

Pengambilan sehari 1 atau 2 sachet sehari cukup untuk membantu MAINTAIN kesihatan seharian kita

Selain ianya membantu membersihkan badan dari radikal bebas yang diterima oleh tubuh badan kita setiap hari

Moga anda kekal sihat dan dijauhkan dari penyakit berjangkit !!!

APA ITU SISTEM IMUN ?

APA ITU  SISTEM   IMUN . APA KAITAN  DENGAN  AG  CERA  ?

Apa itu sistem imun? Sepenting apakah sistem kekebalan tubuh bagi kesehatan Anda?

Sistem imun  adalah sistem kekebalan ada dalam diri Anda sejak Anda lahir. Bukan hanya manusia, binatang dan tumbuh-tumbuhanpun memiliki sistim ini untuk menjadi benteng  dari serangan musuh dari luar.

Secara teknis, sistem kekebalan tubuh adalah sebuah sistem yang terdiri dari jaringan organ tubuh, tissu dan sel yang melindungi tubuh dari musuh tubuh.[ virus ,kuman dsb.]

Bukan itu saja, sistem kekebalan dapat menjaga tubuh dari serangan dari dalam tubuh. Apakah Anda hati-hati atau tidak terhadap musuh-musuh tubuh Anda, sistem ini mampu melakukan pertahanan terhadap diri Anda dari serangan.

Salah satu keunikan utama dari sistem ini adalah bahwa sistim ini dapat membedakan antara “self” dan “non-self.” Artinya, sel-sel dalam sistem ini dapat membedakan mana sel-sel yang merupakan bagian dari diri Anda dan mana yang bukan.

Itu sebabnya, sel-sel sistem imun hidup berdamai dengan sel-sel tubuh Anda yang lain.

Tanda-tanda keunikan pada sel yang saya sebut di atas disebut Major Histocompatability Complex (MHC). MHC ini dibagi dua. Ada MHC Class I yang ada pada semua sel; ada  MHC Class II, yang hanya ada pada pada sel-sel tertentu. Jadi, setiap sel dalam tubuh akan dilapisi oleh MHC protein yang merupakan ‘self-marker’, tanda dari diri Anda.
      

Di Mana Sistem Kekebalan Berada dalam Tubuh?

Sistem imun ada dalam seluruh tubuh, dan organ yang terutama membentuk sistem kekebalan ini disebut organ limpa, yang merupakan rumah untuk ‘Lymphocystes,’ yaitu sel darah putih.

Sel darah putih inilah bagian yang terutama dan kunci dalam sistem kekebalan tubuh. Dalam organ sistem limfa inilah ‘lymphycytes’ tumbuh, berkembang dan disebarkan.

Tiga organ utama dari sistim limpa ini adalah:

SUMSUM TULANG yang merupakan sumber dari seluruh sel darah termasuk sel darah putih

THYMUS berada di belakang tulang dada. T Lymphocytes dewasa di sini.

SPLEEN, organ yang berada di kiri atas abdomen, tempat di mana sel-sel imun berkumpul dan menghadang antigens.

SEL-SEL SISTEM KEKEBALAN TUBUH (IMUN)

Sel-Sel yang termasuk dalam sistem ini adalah B Cells, T Cells, Cytotoxic dan NK Cells.

B CELLS bekerja terutama sebagai antibodi. Ketika antigen bersatu dengan antibodi receptor, B Cell mengurungnya dan B Cell bertransformasi menjadi pabrik sel plasma, yang mampu memproduksi antibodi yang sama dengan kecepatan 10 juta antibodi per jam.

ANTIBODI merupakan keluarga besar dari protein yang disebut IMMUNOGLOBULINS

  • IgG, kebanyakan dalam darah, mempercepat pengrusakannya oleh sel lain dalam sistem kekebalan tubuh;
  • IgD secara eksklusif diselipkan pada membran B Cell, yang mengatur aktivasi sel.
  • IgE hanya merupakan ‘trace’
  • IgA berkonsentrasi pada pintu masuk tubuh, dan berkonsentrasi pada cairan tubuh seperti air mata, air liur, dan pernafasan
  • IgM selalu ada dalam aliran darah.

T CELLS berkontribusi besar terhadap pertahanan imun dan bekerja dalam 2 metode. Pertama, sebagian besar mengatur operasi yang kompleks dari respon imun; kedua, sebagian ‘cytotoxic’.

Yang terutama dari Regulatory T Cell adalah Helper T Cells. Ini mengaktivasi banyak sel imun seperti B Cells dan T cells yang lain.

Cytotoxic T Cells (kadang disebut Killer T Cell) membantu menyingkirkan sel-sel tubuh yang mengalami kerusakan.  Sel-sel ini juga bertanggung jawab untuk menolak organ yang ditransplasikan.

Cytokines merupakan signal komunikasi yang utama untuk T cell. Cytokines termasuk interleukins, growth factors, and interferons.

KILLER CELLS: ‘Cytotoxic T Cells’ dan ‘NK Cells’

Kedua jenis tipe lymphocytes ini membunuh musuh dengan bersentuhan. Mereka mengurung targetnya, menunjukkan sasaran dan juga mengeluarkan senjata kimia untuk membunuh musuh-musuh.

Cytotoxic cells perlu mengenal atigen yang specific yang terikat dengan ‘self-MHC marker’ sedangkan NK cell mengenal dan menyerang sel yang kekurangan ‘self-MHC’ ini. Ini memberikan NK Cells potensi untuk membunuh sebanyak mungkin sel-sel asing.


Apa yang Menyebabkan Sistem Kekebalan Tidak Berfungsi dengan Baik?

  • Stress
  • Polusi udara
  • Pola makan yang tidak baik
  • Kurang tidur
  • Kurang olah raga

Perawatan tubuh terbaik adalah dengan menjaga sistem kekebalan tubuh berfungsi dengan baik.

Agar sistem imun tetap pada kondisi bagus, Anda perlu:

  • Menjaga agar stress Anda tidak berlebihan
  • Menghirup udara bersih
  • Mengkonsumsi makanan dan minuman yang relatif bersih dan sehat
  • Menjaga agar tidur Anda cukup dan
  • Berolah raga
  •  

Jadi sistem2 dalam badan menjadi  kuat bila badan  KOMSUME dengan nutrisi  yang   yang komplet   FOOD  NUTRISINYA .  Ag Cera ialah ” FOOD NUTRITION TERHEBAT TERKINI YG. DI ” FORMULATED DI FRANCE&SPAIN Secara Tinggi Technologynya. AG Cera NUTRITION adalah makanan yg.padat dgn.NUTRISI .Ianya dapat MEMBANTU REGENERATE SEL2 DLM.BADAN dan membantu meningkatkan Sistem Imun kita !

APA ITU ANTIOKSIDAN DAN APA KAITAN DENGAN AG CERA ?

Apa Itu Antioksidan dan Kenapa Penting Bagi Tubuh Kita? Ag Cera Antioksidan  terbaik  melindungi badan kita !

Antioksidan adalah bahan yang mengurangkan, meneutralkan serta melindungi sel badan daripada kerosakan akibat radikal bebas dan ia juga boleh dianggap sebagai barisan pertahanan terhadap risiko mendapat sesetengah penyakit.

FUNGSI  ANTIOKSIDAN

Pernahkah Anda mendengar tentang radikal bebas? Komponen yang disebut-sebut dapat menyebabkan berbagai macam penyakit ini ternyata berada di sekitar Anda sehari-hari. Radikal bebas adalah hasil sampingan dari proses pengolahan makanan menjadi energi. Selain itu Anda juga bisa mendapat radikal bebas dari makanan, udara, bahkan dari reaksi tubuh Anda terhadap sinar matahari. Nah, tubuh kita memiliki mekanisme pertahanan khusus untuk menangkal efek buruk radikal bebas, yaitu antioksidan.

Ada dua jenis antioksidan yaitu endogenous yang dihasilkan oleh tubuh, serta exogenous yang didapat dari luar tubuh terutama dari makanan. Meskipun dapat menghasilkan antioksidan sendiri, tubuh cenderung lebih bergantung pada antioksidan yang berasal dari luar. Antioksidan ini akan bekerja dengan cara memberikan elektron pada molekul radikal bebas sehingga menetralisasi sifat buruk dari radikal bebas tersebut.

Bagaimana antioksidan bekerja dalam tubuh?

Cara kerja antioksidan berhubungan dengan cara kerja radikal bebas. Radikal bebas dalam tubuh berupa molekul yang memiliki elektron bebas, di mana seharusnya elektron berpasang-pasangan. Elektron bebas ini membuat radikal bebas menjadi sangat reaktif sehingga dapat menyebabkan kerusakan pada sel di sekitarnya. Karena sifat elektron yang berpasang-pasangan, elektron bebas yang terdapat pada molekul radikal bebas ini dapat mendonorkan elektron atau menerima elektron dari molekul sel tubuh yang sehat. Molekul sel tubuh yang sehat kemudian akan bersifat sama seperti radikal bebas sehingga menimbulkan banyak radikal bebas lainnya. Radikal bebas yang reaktif kemudian mempengaruhi membran hingga inti sel dan merusak komponen-komponen yang terdapat di dalam suatu sel, memicu sel untuk menghancurkan dirinya sendiri. Meskipun dapat menyerang semua jenis sel, radikal bebas terutama menyerang sel lemak, sel asam nukleat, dan protein.

Fungsi utama antioksidan adalah mendonorkan elektron pada elektron tidak berpasangan yang terdapat di molekul radikal bebas, mencegah elektron bebas tersebut untuk menarik elektron dari sel tubuh yang sehat. Yang istimewa dari kerja antioksidan adalah setelah memberikan elektron, antioksidan tidak akan berubah menjadi radikal bebas seperti jika sel lain yang memberi elektron. Sehingga kerja antioksidan seperti menetralisir sifat reaktif molekul radikal bebas.

Apa sumber antioksidan?

Banyak terdapat pada vitamin dan fitonutrien, antioksidan mudah Anda temukan pada makanan dan minuman Anda sehari-hari. Contoh antioksidan yaitu vitamin C, vitamin E, dan karotenoid seperti lutein, beta karoten, serta likopen di mana banyak terdapat pada sayur dan buah. Vitamin E membantu melindungi sel tubuh dari kerusakan yang dapat menyebabkan kanker, penyakit jantung, hingga penyakit mata. Vitamin E biasanya bekerja bersama dengan vitamin C untuk mencegah berbagai penyakit degeneratif. Vitamin E dapat Anda temukan pada minyak yang berasal dari tumbuhan, produk whole grain, biji-bijian, serta kacang-kacangan.

Selain vitamin E, vitamin C mungkin merupakan jenis antioksidan yang paling banyak dikenal. Membantu melindungi tubuh dari infeksi, mencegah kerusakan sel, hingga membantu produksi kolagen yang berfungsi untuk melekatkan tulang dengan otot merupakan beberapa manfaat dari vitamin C. Anda bisa menemukan vitamin C pada buah jeruk, mangga, pepaya, stroberi, hingga sayur-sayuran seperti tomat, brokoli, dan kentang.

Selain berasal dari vitamin, antioksidan juga dapat ditemukan pada fitonutrien, suatu komponen yang hanya terdapat pada sayur dan buah serta berperan memberi warna atau aroma khas dari sayur buah tersebut. Fitonutrien dari golongan karotenoid banyak mengandung antioksidan. Sebagai contoh ada beta karoten, likopen, dan lutein yang banyak terdapat pada wortel, tomat, serta sayur-sayuran berwarna hijau gelap seperti brokoli dan kale.

 Antioksidan dan pencegahan penyakit

Seperti sudah dijelaskan sebelumnya, antioksidan bersifat menangkal radikal bebas. Jika dibiarkan, radikal bebas dapat menyebabkan kerusakan pada sel-sel tubuh yang sehat. Radikal bebas [ keterangan Radikal bebas boleh di lihat di menu SEBAB2 PENYAKIT ] terjadi berbagai penyebab berbagai penyakit seperti kanser, penyakit jantung, berkurangnya kemampuan penglihatan, hingga Alzheimer. Antioksidan sebagai penetralisir sifat reaktif radikal bebas dapat mencegah penyakit-penyakit tersebut, tetapi pengaruhnya akan lebih besar jika antioksidan dikonsumsi dalam bentuk alaminya, bukan dikonsumsi dalam bentuk suplemen.

Beberapa penelitian menunjukkan bahwa konsumsi suplemen antioksidan tidak terlalu memberikan pengaruh terhadap pencegahan penyakit yang diakibatkan oleh radikal bebas. Meskipun penelitian-penelitian tersebut memiliki keterbatasannya masing-masing, namun penelitian terkait manfaat mengonsumsi sayur buah yang kaya akan antioksidan justru memberikan hasil positif untuk melawan dampak buruk radikal bebas.

AG Cera adalah pemakanan yang mengandungi pemakanan TERBAIK ANTIOKSIDA DUNIA yang membantu mempercepatkan PROSES PEMBERSIHAN DALAM BADAN AKIBAT RADIKAL Bebas ini

Sebab itu ramai yang semakin sembuh dari penyakit disebabkan AG Cera membantu mempercepatkan Proses Penyembuhan

APA  BEZA  STEM  CELL    DENGAN  ANTIOKSIDAN

Stem Cell adalah untuk membentuk cell yang rosak dengan yang baru manakala

Antioksida adalah membersihkan semula badan dari kotoran luar yang masuk ke dalam badan..

AG Cera pula adalah PRODUK ANTIOKSIDA Yang membersihkan semula badan dari radikal bebas atau kotoran yang masuk kedalam badan kita contohnya dari makanan dan persekitaran.

AG Cera juga mampu MENGUATKAN SEL Yang telah ROSAK sebelum ini.

Sebab tu disebabkan tiada pembersihan ini macam2 penyakit yang datang antara KENCING MANIS atau DIABETES, JANTUNG, LUTUT dan Lebih Teruk adalah KANSER

Kita ikhtiar dengan AG Cera agar penyakit ini tidak lebih teruk lagi dan mengikut saranan dari KKM

Bagusnya AG Cera ini juga lengkap dengan sumber VITAMIN yang kita perlukan tika ini 😍

Vitamin yang terdapat dalam AG Cera adalah vitamin A,B,C,D,E dan K serta ianya kaya dengan serat yang diperlukan setiap hari

Kekal kesihatan dengan AG Cera💕

MENCEGAH    LEBIH   BAIK   DARI  MERAWAT

 selalu berpesan kepada kita mencegah adalah lebih baik dari merawat supaya kesihatan terjaga kerana yang sakit itu adalah asalnya dari orang yang sihat walafiat.m

Waktu sihat lah kesihatan kita perlu dijaga bukan waktu sakit baru kita nak jaga kesihatan diri sendiri…

mencegah itu lebih baik daripada merawat’ malah menggalakkan semua orang sentiasa menjaga kesihatan dengan cara mengambil langkah pencegahan sebelum ditimpa sebarang penyakit

Tidak dinafikan pencegahan adalah cara terbaik untuk menjaga kesihatan. Malah, persiapan untuk menyediakan dengan pengambilan supplement tambahan…. Kehidupan harini terdedah pelbagai faktor menyebabkan menjejaskan kesihatan tambahan lagi kita terdedah kepada pemakanan yang Kebanyakkan beracun dan juga gaya hidup yang tidak dapat kita elakkan dizaman serba canggih abad ini...

Kalau tak sakit boleh ke makan AG CERA??

✅Kalau tak boleh, orang yang belum sakit tak kan oder dengan repeat oder AG CERA hari hari..sakit tu bukan nya sedap..sebab orang tak nak sakit la orang buat pesanan selalu…

💡Kalau dah orang yang tak sakit pun selalu buat pesanan, lagikan orang sakit..orang sakit lagi la nak sihat nya macam dulu..lagi la banyak buat pesanan..

💡Orang yang dah sakit lagi banyak perlu nutrisi dan sel sel baru untuk menjaga, membina, dan mebaiki semula organ, tisu dan saraf yang rosak dalam badan….

❌Orang tak nak sakit sebab tak boleh buat apa apa macam orang sihat..kita nak badan kita macam mana, kita yang tentukan sendiri..

Badan kita bukan badan orang lain..badan kita adalah badan kita….

Nak berusia yang sihat atau remaja yang sakit...

INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION

Untuk menjaga tubuh badan dengan baik.. Kini tak perlu risau kerana dengan adanya AG CERA ia dapat membantu membahruhi  sel2  dan pergi repair setiap anggota yang bermasalah tanpa menggunakan kaedah pembedahan disamping itu ia memberi nutrisi2 kepada sel sel tubuh badan kita supaya sel dalam tubuh sihat dan tidak mati pada jangka hayat..

INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION

AG CERA FOOD NUTRITION YANG AJAIB ? ITU DAKWA SETENGAH ORANG ! BOLEH DI AMBIL SEMUA PESAKIT DARIPADA PELBAGAI PENYAKIT YG. DI DERITAI ?

AG CERA ANTIOKSIDAN TERBAIK DI DUNIA . AG CERA Repairs Your Body

Ia akan repair di tempat yang teruk dulu tanpa fokus kepada penyakit yang kita hidapi.

Jadi jika kita sakit darah tinggi, mungkin darah tinggi belum pulih tetapi ia akan menyelenggarakan tempat yang perlu dipulihkan terlebih dahulu yang berkaitan dengan penyakit darah tinggi.

Mungkin ia detect di jantung dulu atau usus dulu atau sistem saluran darah dulu. Tempat itu yang perlu di ‘repair’ dahulu. Selepas itu baru ia akan bertindak balas kepada penyakit darah tinggi.

Inilah kunci kepada cara AG CERA bekerja dalam badan kita.

Tugas kita terus konsisten mengambil AG CERA dan ambil setiap hari.

AG CERA perlu masa untuk buat kerja untuk dalam kita sehinggalah penyakit PULIH.

Beri masa dan peluang kepada diri sendiri. Ia tahu untuk bertindak membaik pulih tempat yang perlu. Kami doakan anda sembuh dari penyakit yang sedang di alami.

Mencegah lebih baik dari merawat . Doktor selalu berpesan kepada kita mencegah adalah lebih baik dari merawat supaya kesihatan terjaga kerana yang sakit itu adalah asalnya dari orang yang sihat walafiat.

Waktu sihat lah kesihatan kita perlu dijaga bukan waktu sakit baru kita nak jaga kesihatan diri sendiri…

mencegah itu lebih baik daripada merawat’ malah menggalakkan semua orang sentiasa menjaga kesihatan dengan cara mengambil langkah pencegahan sebelum ditimpa sebarang penyakit

Tidak dinafikan pencegahan adalah cara terbaik untuk menjaga kesihatan. Malah, persiapan untuk menyediakan dengan pengambilan supplement tambahan…. Kehidupan harini terdedah pelbagai faktor menyebabkan menjejaskan kesihatan tambahan lagi kita terdedah kepada pemakanan yang Kebanyakkan beracun dan juga gaya hidup yang tidak dapat kita elakkan dizaman serba canggih abad ini…

Untuk menjaga tubuh badan dengan baik.. Kini tak perlu risau kerana dengan adanya AG CERA NUTRITION ia dapat membantu untuk mengeluarkan sel2 baru dan pergi repair setiap anggota yang bermasalah tanpa menggunakan kaedah pembedahan disamping itu ia memberi nutrisi kepada sel sel tubuh badan kita supaya sel dalam tubuh sihat dan tidak mati pada jangka hayat..

APA KERJA AG CERA DALAM MEMULIHKAN CELL DLM BADAN KITA ?

ANDA PERLUKAN #AGCERA
•~Bukan kerana anda sihat
•~Bukan kerana anda sakit

KERANA KEMATIAN SEL
•~Sel mati akibat daripada pelbagai faktor…kita terdedah dengan bahan kimia dalam pemakanan,pencemaran dan gaya hidup.

•~Kematian sel pramatang diusia kanak-kanak dan remaja
•~Usia Manusia Mencecah 25 Tahun keatas.
Di dalam tempoh ini sel-sel yang dibekalkan dan diperlukan adalah secukupnya untuk membantu setiap organ dan tisu yang sedia ada.
Kerana pada ketika ini sel-sel tubuh belum lagi mengalami kematian sel yang banyak.

•~Sel dalam badan kita mati setiap hari kerana sel dalam badan ada tempoh expire date.

#JANGKA_HAYAT_SEL
•~Sel Lapisan Perut – 5 Hari Mati
•~Sel Kulit – 21-28 Hari Mati
•~Sel Darah Merah – 120 Hari Mati
•~Sel Paru-Paru – 500 Hari Mati
•~Sel Pankreas – 5 Tahun Mati
•~Sel Tulang – 10 Tahun Mati
•~Sel Jantung – 25 Tahun Mati
•~Sel Otak – 60 Tahun M
ati

Sel-Sel ini bersifat tidak kekal kerana sel adalah organisma hidup seperti ciptaan Allah swt yang lain (ibarat tumbuhan) ini bermakna setiap yg hidup pasti akan mati.

Begitu juga dengan sel sel yg rosak atau lemah harus dibaiki semula kerana satu-satu nya kajian dari pakar perubatan dunia.

Tetapi kita bunuh sel ini setiap hari tanpa disedari dengan pelbagai faktor.?

Penyelesaian terbaik adalah bantu tubuh badan kita  untuk mengeluarkan sel sel baru bagi menggatikan sel sel yang telah mati secara semula jadi dan mati pramatang akibat gaya hidup…

NUTRISI yg terdapat  didalam AG CERA dapat membantu sel2 baru kembali aktif secara semula jadi..

Disebabkan kegagalan tubuh memperbaharui dan mengantikan sel organ dan tisu yang telah rosak akibat dari pelbagai faktor yang menyebabkan masalah kemerosotan tubuh membawa kepada penyakit.

Cara Terbaik Selaras Dengan Perkembangan Sains Dan Teknologi Perubatan.

*AG CERA*
Dengan 1⃣ Product Dapat semua Nutrisi
✅ 💯% Organik
✅ Kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia
✅ Halal
✅ Klinikal proven
✅Produk muslim

SAYANGI TUBUH ANDA, SAYANGI KELUARGA ANDA
Jom bersama saya menjaga amanah yang pertama dipertangunggjawab diatas muka bumi ini..
.

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

PRODUK AG CERA ORANG KATA TERSANGAT. MANIS TETAPI BUKAN MANIS GULA SPT. YG. SELALU KITA MAKAN !!  IANYA MANIS BUAH YG. BANYAK BERKHASIAT .

APA KEBAIKAN AG CERA KEPADA PESAKIT DIABETES[ KENCING MANIS]❓❓

Yang manis mmg selalu di kaitkan dgn gula atau sugar. Terdapat 3 kategori gula;

1. Fruit sugar/gula organik/buah

    – glucose

    – fructose

    – galactic

    – lactose

2. Gula pengganti

    – stevia

3. Process sugar/gula hydrolysis

    – dextrose

    – maltodextrose

    – dextrin

4. Gula tak langsung

    – Makan asal bukan gula tetapi setelah menjalani process metabolism di Liver mereka menjadi gula.

Gula yg sesuai utk pengidap diabetes adalah gula buah spt yg terdapat di dalam AG CERA;

Pomegranate (Delima)

White peach (Peach Putih)

Berries

Gula yg paling bahaya utk pengidap diabetic ialah gula hydrolysis spt;

maltodextrose

– dextrin

yg banyak terdapat di dalam supplement fibre detox dan pelangsingan

KEBAIKAN/MANFAAT AG CERA KEPADA PESAKIT DIABETES;

1. AG CERA menggunakan kaedah sublingual administration. Iaitu di ambil dgn cara meletakkan di bawah lidah dan biarkan ia cair & meresap ke dalam saluran darah.

2. Sistem ini mempercepatkan proses penyerapan dan pengagihan supplement kepada keseluruhan bahagian badan & organ

3. Hydroxytyrosol iaitu kandungan utama di dalam extra virgin olive tu berperanan sebagai anti-platelet atau anti-aggregation. Mengelak darah dari bergumpal terlampau banyak.

4. Antioxidant di dalam AG CERA  mengimbangi radikal bebas supaya sel yang terkesan akibat gula yang tinggi di dalam darah tidak reput atau oxidized. Ini terbaik bagi mengelakkan sel tersebut kecut dan akhirnya mati.

5. Gynema Sylvestre  ialah sejenis daun yang mempunyai 2 fungsi iaitu;

a) mengurangkan kandungan gula

b) merangsangkan pengeluaran insulin. Ia juga menolong untuk mengurangkan ketagihan pada gula.

Hasilnya sudah pasti akan membantu dpt mengurangkan berat badan..

PENERANGAN TENTANG  BAGAIMANA   AG  CERA  NUTRITION  DAPAT  MEMBANTU  DAPAT  MEMBANTU PESAKIT BUAH PINGGANG

 CKD atau Chronic Kidney Disease

1. Ada 5 stage

    CKD 1 – CKD 2 ok lagi

    CKD 3 – CKD 5 kidney function dah drop below 40%

    CKD 5 kidney failure

2. Kelebihan kidney ialah ianya boleh regenerate semula tetapi ada limitation

    – tubule damage blh regenerate

    – nephron damage ‘gone case’

3. CKD adalah satu inflammatory disease.

4. CURCUMIN di dalam AG CERA mengandungi anti-inflammatory properties utk menangani CKD

5. yg mengidap Olive mengandungi Anti-platelet properties utk buat darah tak bergumpal bg mengurangkan bebanan kidney terutama CKD. Hydroxytyrosol pula adalah antioxidant yg kuat melawan radikal-bebas (oxigen scavenger) bg membantutkan cellular oxidation.

6. BERRIES mengandungi VIT D merupakan sumber utama di dalam kidney regeneration selagi nephron tak damage

7. Antioxidant di dalam AG CERA dpt melindungi cell drp oxidization dan oxidative stress terutama di dalam tempoh dialysis lalu membantu proses kidney cellular regeneration.

8. Antioxidant perlu terutama utk pengidap CKD kerana inflammation tersebut akan mendedahkan pengidap kpd CVD (cardiovascular disease)

MENGAPA KITA HARUS ‘MINUM’ MINYAK ZAITUN?

Minum minyak zaitun? Sudah semestinya minum minyak zaitun bukan bertujuan untuk menghilangkan haus. Namun ia bukanlah amalan yag berbahaya. Tiada kajian yang menunjukkan bahawa dengan minum minyak zaitun boleh merosakkan ginjal.

Mengamalkan minyak zaitun dengan mencampurkannya di dalam makanan atau mengambilnya menggunakan sudu terus ke dalam mulut, bukanlah suatu yang luar biasa atau sesuatu yang tidak pernah diamalkan.

Penduduk sekitar Lautan Mediteranean telah mengamalkannya dengan cara mencampurkan dalam makanan atau mengambilnya terus ke dalam mulut kerana mereka percaya mengamalkan minyak zaitun ini amat memberikan banyak manfaat pada tubuh. Amalan ini telah diamalkan sejak dari dahulu.

Malah menjadi amalan bagi orang tua di sana meminum suku cawan minyak zaitun setiap pagi sebaik bangun tidur. Ada pula yang mengambil satu atau dua sudu besar minyak zaitun.

Kemudian mereka minum segelas air kosong atau segelas air yang dicampurkan dengan perahan lemon atau cuka (sama ada cuka epal atau cuka teen atau cuka-cuka lain).  .

Ia dapat membersihkan usus (mudah membuang air besar) dan memberikan tenaga di awal pagi.  Jadi kita dapat memfokus ibadah di awal pagi tanpa rasa tidak selesa dan tidak bertenaga.

Ia juga mencantikkan kulit dan rambut. Patutlah orang kata orang di negara sekitar Mediteranean adalah antara orang yang paling cantik. Kulit dan rambut mereka sangat terjaga.

Minum minyak zaitun sesudu atau dua sudu juga bagus untuk mengelakkan risiko mendapat penyakit kanser dan penyakit-penyakit lain seperti penyakit Alzheimer’s, penyakit jantung, serangan stroke dan diabetes.

Dengan semua kebaikan ini, tidak hairanlah orang zaman Greek menganggap minyak zaitun sebagai ’emas cair’. 

Malah kita orang Islam menganggapnya ‘minyak yang barakah’.

Sekali lagi minum minyak zaitun terus ke dalam mulut bukanlah amalan yang bahaya dan tidak menyebabkan kegagalan ginjal.

Semoga bermanfaat.

HYDROXYTYROSOL 

Salah satu bahan aktif dari daun /  minyak zaitun di dalam AG CERA.

Apa itu hydroxytyrosol?

Kandungan fenolik utama yang terdapat dalam zaitun, dapat memberikan manfaat signifikan bagi kesihatan. Dengan memiliki nilai ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity dalam menyerap radikal bebas yang merosakkan sel) sebanyak 68.576 dianggap 15 kali lebih tinggi dari teh hijau dan 3 kali lebih tinggi dari CoQ10 (Coenzyme Q10 – sejenis supplemen terkenal).

Bagaimana awal ditemukan “hydroxytyrosol”?

Selama berdekad lamanya minyak zaitun dikenali karena sifatnya yang sihat. Negara-negara Mediterranean memiliki kadar kes yang rendah di kalangan pesakit-pesakit jantung dan barah/kanser berbanding negara-negara Barat lainnya. Para pengkaji mula mempelajari elemen yang paling karakteristik dari diet Mediterranean yakni minyak zaitun. Dengan mencari bahan alami yang bertanggungjawab atas kesan anti inflamasi dan penurun kolesterol.

Saat itulah mereka bertemu “hydroxytyrosol”, polifenol yang dianggap bertanggungjawab untuk kesan antiinflamasi yang ada pada minyak zaitun. Kemampuannya untuk menyerap radikal bebas dan melindungi sel-sel dan mitokondria dari kerosakan.

Manfaat apa saja yang ditemukan dalam hydroxytyrosol ?

1.Hydroxytyrosol juga dapat mencegah dan memperbaiki LDL (Low density lipoprotein) yang teroksida.

2.Antiinflamasi.

3.Antimikroba dan antivirus (pencegahan terhadap bakteria dan fungus).

4.Antipenuaan.

5.Perlindungan sel-sel kulit.

6.Melindungi sel otak.

MANFAAT AG CERA KEPADA PESAKIT LEUKEMIA

Leukemia adalah sejenis cancer. Ia terjadi apabila stem sel yg bertanggungjawab utk menghasilkan sel-sel darah iaitu HEMATOPOLETIC hilang keupayaan utk mengenalpasti tahap kematangan sel-sel darah lantas  menyebabkan mutasi sel-sel darah putih yang berlebihan atau di luar kawalan yang di panggil BLAST SEL.

Badan manusia melalui tulang sum-sum (bone marrow) menghasilkan 3 jenis sel darah;

1. Sel darah merah (Erythrocyte)

2. Sel darah putih (Leukocyte)

3. Platelet (Thrombocyte)

Punca leukemia masih belum betul – betul dikenalpasti tetapi antara suspek utamanya adalah;

1. Merokok

2. Oxidative stress spt;

    – pendedahan kpd radiasi

    – pendedahan kpd bahan kimia & dadah

    – pendedahan kpd Chemotherapy

3. Masalah genetic

Ada 2 golongan leukemia

1. Acute

    – Acute lymphocytic leukemia (ALL)

    – Acute myelogenous leukemia (AML)

2. Chronic

    – Chronic lymphocytic leukemia (CLL)

    – Chronic myelogenous leukemia (CML)

Cara doctor diagnose leukemia

1. Ujian darah (CBC)

2. Biopsi tulang sum-sum

3. Biopsi saraf tunjang (spinal tap)

4. Bacaan imaging (MRI, CT & PET)

Keadah Rawatan

1. Chemotherapy

2. Radiasi

3. Biologi (Immunotherapy)

4. Stem sel

5. Penggantian tulang sum-sum

Leukemia akan memyebabkan keadaan di mana volume sel darah putih melebihi volume sel darah merah dan platelet. Keadaan leukemia, sel darah putih tidak boleh berfungsi sepertimana sel darah putih yang normal. Sel yg mutasi  tersebut akan berlegar ke seluruh badan atau akan settle pada tisu dan organ terutama kelenjar (lymph node) dan limpa (spleen).

Oxidative stress akan menyebabkan ketidakseimbangan di antara regeneration sel dan melawan free radikal. Situasi ini akan menyebabkan kerosakan/inflammation kpd protein, lipid dan DNA. Lalu menyebabkan kecacatan fungsi sel. Ia juga menyebabkan keradangan kpd tulang sum-sum (bone marrow) dan sel lipid (membrane pembina sel).

AG CERA berfungsi;

Hydroxytyrosol

Antioxidant yg terkuat di dalam dunia. Ia juga 3 kali lebih kuat drp CoQ10 (Coenzyme Q10) iaitu salah satu natural antioxidant yg di hasilkan di dalam tubuh manusia. Ia melawan oxidation sel dan menyembuhkan keradangan lipid dan DNA. Apabila oxidative stress terkawal maka level free-radikal menurun lalu mengurangkan keradangan sel tulang sum-sum dan sel darah putih. Ia juga dapat menolong proses regeneration sel apabila oxidative stress & free-radikal terkawal. Perlu di ingatkan bahawa ketika proses chemotherapy dan radiotherapy level oxidative stress (stress markers) akan meningkat. Hydroxytyrosol boleh mengurangkan level berikut;

lipid peroxidation (kecacatan lipid)

– protein oxidation (kemusnahan protein)

– kerosakan/kecacatan DNA

stress kpd mitochondria (power house of sel)

2. Curcumin

Ia membantu menangani keradangan (inflammation) pada sel. Ia juga menolong proses discaj terutama Hati supaya ia tidak bengkak dan berfungsi dgn elok sewaktu proses perubatan mengawal leukemia terutama ketika proses chemotherapy dan radiotherapy.

3. Sakura & Ceramosides

Ia membantu mengekalkan kesihatan kulit akibat kesan radiotherapy dan chemotherapy. Penginap leukemia kerap akan mengalami skin breakdown akibat perubatan chemo dan radioaktif.

4. Delima

Ia mengandungi medical properties yg boleh melawan cancer. Ia juga membekalkan potassium sbg sumber tenaga kpd pesakit leukemia. Ia juga terbukti mempunyai bioactive agent utk membantutkan kejadian dan pembesaran tumor dengan cara membunuh sel cancer.

EKZEMA.

Ekzema adalah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal-gatal pada kulit, kulit kering dan mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini berkaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Ekzema ini selalunya terjadi pada bayi dan kanak-kanak sebelum mereka mencecah usia 2 tahun lagi. Penyakit ekzema ini perlu dicegah dan dikawal dan akan beransur hilang lama kelamaan dengan kawalan dan pencegahan yang rapi.

Punca-punca:

🔸Faktor daripada genetik atau sejarah keluarga yang menghadpi ekzema, asma dan juga allergi

🔸 Alahan kepada makanan seperti produk tenusu, makanan laut, gandum dan sebagainya

🔸Alahan kepada habuk di rumah seperti karpet, haiwan peliharaan, habuk persekitaran dan juga debunga

🔸 Faktor suhu iaitu panas dan lembap

🔸Alahan kepada produk kecantikan seperti syampu, sabun, serbuk pencuci dan sebagainya.

Jenis-Jenis Ekzema

🔹Ekzema atopik Dermatitis – berair Contact Dermatitis – berair (alergi sentuhan spt sabun, etc)

🔹 Dyshidrotic Dermatitis – kering

🔹Lichen Simplex Chronicu – kering bersisik

🔹 Seborriheic Dermatits – kering bersisik

Tanda-tanda Ekzema

🔘Acute Ekzema

▫”Erythema”, kulit berasa panas, bergejolak dan gatal, keradangan.

“Papules”, pembentukan tompok-tompok merah.

🔘Ekzema Kronik

▫Kulit mejadi kering, berair dan bersisik.

▫Kulit menebal, menjadi kasar dan berkedut.

AG CERA amat sesuai dalam membantu mengatasi masalah EKZEMA.AG CERA  mengandungi SAKURA EXTRACT yg mengandungi ekstrak Sebatian bioaktif yg kuat bole memberi kesan yg baik pada kulit, termasuk anti glikasi.

AG CERA juga mengandungi *CERAMOSIDES*adalah sumber *CERAMIDES*kepada kulit. Sumber *PHYTOCERAMIDES ini berasal dari GANDUM dan amat sesuai dalam menangani masalah kulit.ujian KLINIKAL*terbukti dalam masa 15 hari.. 100% dari tumbuhan, bebas Dari *GLUTEN,GMO,ADITIF DAN BAHAN PENGAWET

Selain dimakan AG CERA juga boleh dibancuh dengan air dan disapu pada kulit bagi hasil yang lebih optimum.

BELL’S PALSY

Apakah itu Bell’s Palsy

Bell’s Palsy adalah satu kelemahan otot muka disebabkan oleh inflamasi pada urat muka. Inflamasi ini meningkat di sekitar saraf muka yang mana ia melalui tengkorak dari otak. Inflamasi ini juga boleh menekan urat saraf.

Sebahagian atau sepenuhnya urat saraf akan berhenti berfungsi sehingga inflamasi berkurangan. Otot muka tidak akan berfungsi sekiranya tidak disaraf oleh urat muka.

Ia berlaku secara tiba-tiba, biasanya di sebelah muka. Ia paling biasa berlaku di antara umur 10 dan 40 tahun. Faktor penyebabnya masih kurang jelas.

Walau bagaimanapun kebanyakan kes adalah mungkin disebabkan oleh jangkitan virus. Majoriti pesakit pulih dalam tempoh 2-3 bulan. Sesiapa sahaja boleh mendapatkan Bell’s palsy dan kesannya kepada kedua-dua lelaki dan wanita adalah sama.

HEALING CRISIS

 APA ITU HEALING CRISIS

Healing crisis berlaku pada setiap individu yang ambil produk tidak sama . Ada mengambil sesuatu produk [ sama ada produl natural atau buatan daripada proses bahan -bahan kimia ] tidak merasakan apa -apa pun . Ada yang merasakan sangat teruk . Mengalami muntah -muntah .ada jadi lemah dan pucat . Ada merasakan serik ambil produk macam nak pulangkan balik produk itu .Healing Process terjadi bila pengambilan supplement yang boleh bertindak merawat kerosakan pada sel dan sistem badan kita dengan mengeluarkan toksin2 di dalam badan. Simptom2 seperti:-

kerap buang air besar

👉 kerap kencing

👉 mengantuk

👉 selera makan bertambah

👉 cepat letih

👉 emosi tidak stabil

👉 badan letih

👉 keluar jerawat

Jangan risau  semua sebab itulah nama dia healing process, jadi untuk mengurangkan simpton tersebut kenalah banyak minum air kosong sekurang-kurangnya 2-3 litre dalam 1 hari .

Selepas toksin2 sudah keluarkan, maka tubuh kita akan:

❤kencing manis semakin hilang

darah tinggi hilang

hilang stress

hilang lenguh2 badan

❤lebih bertenaga

kulit semakin licin

hilang lemak yg tidak di perlukan .

hilang kulit kusam

hilang buncit

prestasi kerja meningkat

Apabila kita mengguna pakai produk baru yg natural atau semulajadi seperti makanan, minuman ataupun skincare, terdapat 4 proses yang akan berlaku

 1.Release-singkir- pembuangan toksin

         atau bahan kimia

         –tempohnya bergantung  pd. individu

2. Relax-rehat- organ atau kulit akan 

         berehat (back to normal),setelah bekerja

         keras sewaktu pengyinkiran

3. Revive-pulih-  baik pulih sel sel yang

         telah rosak akan berlaku (dalaman dan

         luaran)

 4.Renew-ganti-  sel sel yang telah dibaiki

         akan diganti dgn sel-sel atau kulit baru

☀ jika ambil produk tidak ada perubahan dalam waktu terdekat atau makin teruk, itu normal kerana produk AG CERA menggunakan bahan herba  yang natural.jadi kesannya tidak terlalu cepat tapi konsisten

~~paling kurang mesti ambil masa 4 bulan (tapi dgn AG CERA dalam sekotak(14 sachet) da boleh biasakan dalaman kita)

     untuk lengkapkan semua proses diatas..

~~Jika berhenti dibulan ke2 bermaksud baru

     habis proses relax. Tak sempat pulih dan

     renew lagi

 ,dia akan dapat kulit yang normal sahaja. Hanya toksik sahaja sudah tiada di kulit kita tapi tak sempat pulih dan ganti baru. Jadi bukan salah produk tapi proses tak complete sebenarnya.

 kesimpulannyaa…. konsisten, yakin dan sabar. InsyaAllah Masalah anda mampu di rawat..

Ruam atau jerawat di muka adalah perkara biasa terutama bila pernah guna produk lain. Dia di panggil healing krisis. Healing crisis bukan hanya berlaku bila kita guna skincare tapi juga bila kita guna produk dalaman contohnya collagen jenis minuman

Tempoh healing crisis ini paling kritikal sebab ramai yang tak sabar. Proses penyingkiran toksin ini berbeza setiap individu

CARA  PENGGUNAAN [PENGAMBILAN]   AG  CERA

Letak  bawah Lidah dan kemam

Cepat larut dlm.sistem saluran darah 

I  sechat pagi sebelum sarapan  1 sechat [ 3000mg] malam selepas makan malam  sebelum tidor

CARA PENGAMBILAN AG CERA

Utk dewasa boleh ambil 1 atau 2 sachet sehari

Ambil sebelum sarapan ketika perut kosong. Juga selepas makan dan sebelum tidor .

Koyakkan dan letak bawah lidah.. Biarkan ia cair dan hilang dgn sendiri. Kemudian minum 1gelas air kosong

untuk Kanak-kanak

Cara consume agcera baby dan kanak2

✔Baby kurang dari 1 thn sedang menyusu ibu .Ibu perlu consume 1 sachet

✔Kanak2 1 tahun – calitkan 1 or 2 cubit agcera letak bawah lidah dan lps tu bagi minum air kosong

✔2-3 tahun – calitkn 3 cubit agcera bwh lidah dan lps tu bg minum air kosong

✔ 4- 6 tahun – bagi 1/3 sachet

✔7 – 12 tahun – half sachet

 Separuh sachet sahaja. Letakkan bawah lidah.Biarkan ia cair dan hilang dgn sendiri. Kemudian minum 1 cawan air kosong

***Perhatian: Sila jarakkan pengambilan AG Cera dan ubat hospital selama sekurang kurangnya 2 jam..ini bagi membolehkan AG Cera memberikan kesan optimum utk proses penyembuhan

Penggemar kopi sila baca info ini

Jika ambil kopi kampung blend tak perlu sangat jarakkan tempoh ambil agcera tapi kalau kopi nescafe/Starbucks/Coffee Bean Hang Tuah/Indocafe baik jarak kan sebab caffeine level mereka memang tinggi.

PRODUK –  LAIN DI BAWAH  AG  NUTRITION  SDN.BHD. 
IALAH  AG  Drink  –  yang mana kandungannya terdiri drp. 
1. GINKCO  BILOBA
2. MEG – 3 [OMEGA 3 ]
3. STEVIA

HARGA   :  Ahli : rm40.00 | Bukan Ahli : rm57.00

DI BAWAH ADALAH KETERANGAN RINGKAS PRODUK DI BAWAH AG DRINK !!!

1) GINKGO BILOBA

Ginko (Ginko Biloba) merupakan salah satu spesis pokok yang tertua di dunia. Selama ribuan tahun, pokok Ginko Biloba telah digunakan secara meluas dalam perubatan masyarakat Cina.

✅Membantu memperbaiki fungsi kognitif otak.

Membantu meredakan simtom kegelisahan (anxiety).

✅Melancarkan peredaran darah di bahagian otak dan bertindak sebagai antioksidan.

Membantu memperbaiki penglihatan dan kesihatan mata.

✅Membantu rawatan disfungsi seksual.

✅Membantu membasmi keradangan.

2) MEG – 3 (Omega 3)

MEG-3® merupakan sumber yang paling dipercayai dalam Omega-3 dan DHA, dimana ianya memberi Omega-3 minyak ikan dari sumber yang mampan, berkualiti, dan tulen. Kami menyokong persumberan ikan untuk minyak MEG-3® yang dijalankan dalam persekitaran yang mampan, di mana peralatan, amalan, dan prosedurnya adalah untuk melindungi sumber ikan itu sendiri.

✅Membantu merendahkan risiko sakit jantung.

✅Membantu membasmi kemurungan dan kegelisahan.

✅Membantu memperbaiki kesihatan mata.

✅Membantu membasmi keradangan.

✅Memperbaiki kesihatan serta lanjutan usia.

3) STEVIA

Pokok Stevia tergolong dari keluarga Asteraceae yang berkait rapat dengan bunga daisy dan ragweed. Stevia adalah pengganti gula yang diambil dari spesis tanaman Stevia Rebaudiana yang asli di Brazil dan Paraguay.

✅Pengganti gula yang sihat.

✅Membantu mengawal gula darah dan tahap insulin.

✅Membantu merendahkan tekanan darah.

✅Membantu mengurangkan kalori dan risiko kaviti.

INFO TAMBAHAN STEVIA

Nama Tempatan : Stevia
Nama Saintifik : Stevia rebaudiana
Famili : Bunga Matahari (Asteraceae)
Nama lain : Teh manis, sweet lneaf of Paraguay, honey leaf, sweet chrysanthemum, sweetleaf stevia, sugarleaf, caa-he-ee
Asal : Amerika Selatan yang digunakan oleh puak-puak asli Guarani di Paraguay.
Kandungan : Daun stevia mengandungi dulcoside A & B, rebaudiosides A-E, steviolbioside and stevioside (yang menjadikan daun pemanis)

.
APAKAH KEUNIKAN STEVIA SEHINGGA RAMAI YANG MENCARINYA!
=====================================
– Pemanis semulajadi yang tiada kalori
Ekstraknya 300 kali lebih manis daripada gula
Stevioside tiada toksid.
– Tidak menyebabkan mutasi sel.
– Tidak memberi kesan kepada kesuburan.
– Steviol tidak menghasilkan glukos.
– Stevia sangat sesuai untuk semua orang yang belum berpenyakit.
– Stevia sangat sesuai untuk semua peringkat umur.

JOM KITA LIHAT BAGAIMANA STEVIA MEMBANTU MANUSIA MENYEMBUHKAN PENYAKIT!
=====================================
*KESIHATAN RAMBUT
Bermanfaat untuk kelemumur, kulit kepala kering, dan rambut kusam, kering dan nipis.
Membantu mengekalkan warna rambut semulajadi dan kekuatan.

*MERAWAT KULIT
Agen penyembuhan yang luar biasa untuk gangguan kulit.
Ciri antioksidan, antibakteria dan antiseptik boleh membantu masalah kedut, kecacatan kulit, dermatitis, ekzema, wabak jerawat, parut, ruam, gatal-gatal dan bibir pecah-pecah.
Penggunaan secara langsung pada kulit terjejas boleh menggalakkan proses penyembuhan.

MENURUNKAN BERAT BADAN
Stevia boleh mengganggu fungsi hipotalamus dan membantu penurunan berat badan dengan menyekat rasa lapar.
Mengawal tahap glukosa darah yang merupakan salah satu punca utama berat badan.
Berfungsi sebagai tonik untuk meningkatkan tahap tenaga mereka yang berjuang untuk diet.
**Hypothalamus adalah bahagian otak yang mengawal kelaparan, dahaga dan keletihan bersama-sama dengan fungsi-fungsi yang lain

MENURUNKAN DIABETES
Menstabilkan paras gula dalam darah
Menggalakkan pengeluaran insulin dengan menggalakkan kesihatan pankreas, menggalakkan penyerapan glukosa dalam darah, dan menghalang kandidiasis – (jangkitan yis yang berkembang dengan gula)
Menghalang keinginan untuk makanan manis dan berminyak atau berlemak.
Stevia tidak dimetabolismekan oleh badan dan dikumuhkan dalam air kencing tanpa terkumpul dalam badan.

MENGATASI GINGIVITIS
Membantu radang gusi, kerosakan gigi, kerosakan gigi dan sakit mulut.
Menyekat pembangunan dan pembiakan organisma berjangkit di gusi dan gigi, menghalang pertumbuhan plak dan boleh meningkatkan kesihatan mulut secara keseluruhan.

MELEGAKAN PEDIH HULU HATI & PENCERNAAN
Stevia boleh melegakan sakit perut, pedih hulu hati
Meningkatkan pencernaan dan fungsi gastrousus.
Mengurangkan Tekanan Darah tinggi

MENGATASI OSTEOPOROSIS
Stevia boleh membantu menggalakkan penyerapan kalsium dalam badan dan membantu meningkatkan kepadatan tulang.
SEMENTARA ADA PELUANG NI,
Mari gunakan Stevia

ADAKAH ANDA TAHU BAHAYA PENGAMBILAN GULA??

Bagaimana gula boleh menjejaskan kesihatan?
• Gula tidak menjejaskan mana-mana bahagian tubuh tetapi ia merubah kimia darah.
• Gulatidak menyebabkan sakit jantung secara lansung tetapi ia menjadikanplatelet darah melekit dan ini meningkatkan risiko pembekuan darahdalaman yang boleh membawa kepada serangan jantung dan strok melaluilemak darah.
• Gula adalah satu penyebab kegemukan kerana 1 gramgula memberi anda 4 kalori tanpa sebarang khasiat lain. Pengambilankalori atau gula berlebihan yang tidak digunakan oleh tubuh akanditukar menjadi lemak.
• 24 sudu teh gula boleh menyebabkan keberkesanan sel darah putih menurun sebanyak 92% dan ini memakan masa sehingga 5 jam.

• Proses penuaan menjadi lebih cepat menerusi pemecahan oksigen akibat pengambilan gula.

PRODUK KECANTIKAN AG BEAUTY

Harga Untuk AG Beauty [ Malaysia ] Mist : Retail [ Orang. awam] = rm260.00 , Shopping Mall [ harga ahli ] = rm180.00

Serum : Retail [Orang.awam ] = rm240.00 , Shopping Mall [ harga ahli ] = rm160.00